Ds. Lisette van Buuren

Leven

Mijn naam is Lisette van Buuren. Ik ben geboren op 16 oktober 1964 in Den Haag en opgegroeid in een predikantsgezin. Na de middelbare school ben ik theologie gaan studeren in Kampen. Op 5 juli 1993 ben ik in het ambt bevestigd in de Gereformeerde Kerk van Nes en Wierum. Vervolgens heb ik in Leens en Kruisweg en in Duiven gestaan. Daarna heb ik hulpdiensten in het pastoraat gedaan in Rheden en in Oosterhout (NB). Op 23 mei 2020 ben ik predikant geworden in de Gereformeerde Kerk Wierden en sinds september 2020 woon ik hier in het dorp. Momenteel ben ik ook als ambulant predikant verbonden aan de Protestante Gemeente De Schoof in Daarlerveen.

Missie

Voor mij blijft het intrigerend dat God als Schepper van hemel en aarde, van alles wat er is en leeft, zó betrokken is met mensen dat zijn Zoon één van ons is geworden. Hij zegt en doet ons veel, op grondslag van het belangrijkste gebod: heb God lief met hart en ziel en verstand en heb uw naaste lief als uzelf. Dat is behalve een opdracht ook een blijk van genegenheid en genade, en van gunst en gein (van oorsprong hetzelfde woord in het Hebreeuws: ‘chen’) Prachtig om hiermee bezig te zijn, verbindingen te leggen met ons leven en geloof. En ik vind het verrassend, hoe actueel, confronterend, inspirerend en troostend de Bijbel telkens weer is. Dit wil ik graag overbrengen.

Doel
In het beleidsplan staat dat wij een ‘boeiende en bloeiende’ gemeente zijn. Boeiend vind ik de variatie aan geloofsbelevingen en –achtergronden. We staan in een gereformeerde traditie die kan worden opgefrist en uitgebreid. Daar is gewoon ruimte voor. Wij zijn een vriendelijke en gastvrije gemeente, waar vragen mogen worden gesteld en meningen en ervaringen kunnen worden gedeeld.
In het beleidsplan staat ook dat de predikanten gemeenteleden helpen om op God gericht te leven. Dit betekent voor mij: verdieping geven aan geloofsgesprekken en beleidszaken van de kerk, maar vooral ook bedenken wat christen-zijn betekent in deze tijd en in en voor onze samenleving

Ochtenddienst

zo 21 apr 2024 om 09:30 uur