Ds. Pieter Dekker

Leven

Mijn naam is Pieter W. Dekker. Pieter naar mijn grootvader, Willem naar mijn vader. Wat er
in de Bijbel te lezen valt over Timotheüs heeft mij altijd erg aangesproken. Zoals het geloof leefde in zijn grootouders en ouders, zo leefde het ook in hem. Datzelfde heb ik ervaren. En zoals hij de opdracht kreeg om te werken voor de gemeente van Christus, zo heb ook ik mij geroepen gevoeld.
Op 1 april 1957 ben ik geboren in de gereformeerde pastorie in Ylst (Fr.). En na mijn studie theologie aan de VU (Amsterdam) en Calvin Theological Seminary (Grand Rapids, Mi., USA) werd ik op 6 maart 1983 bevestigd in het ambt. Ik ben begonnen in Twijzelerheide en heb daarna gewoond en gewerkt in Vorden, Zutphen, Velp en Meppel. Sinds 25 mei 2014 ben ik predikant van de Gereformeerde Kerk Wierden. Ik woon samen met mijn vriend Johan Pap.

Missie

Wat mij betreft is dit het mooiste wat er bestaat op de wereld: dat God een verbond met ons sluit bij de doop, dat er vergeving voor je zondigheid is door het werk van Jezus Christus, en dat de Heilige Geest je begeleiden wil om jezelf te worden, zoals God het voor je in gedachten had in Zijn eeuwigheid. Dat te geloven, gun ik iedereen.
En als iedereen zou gebruiken wat we bij de doop meekrijgen van de Heilige Geest, geloof ik zeker dat de wereld er liefdevoller, blijer, vreedzamer, geduldiger en vriendelijker van zou worden. We zouden meer op elkaar kunnen rekenen. Er zou meer zelfbeheersing zijn. De wereld zou voor iedereen een goede plek zijn om mens te kunnen zijn.

Doel

Ik ben blij dat ik bij deze kerk mag horen. Met vallen en opstaan wordt bewust geoefend in die Geestelijke levensstijl. Er zijn bijna 1400 heel verschillende mensen lid. Ik waardeer dat er een stabiele, prettige en informele sfeer is. Actief meedoen wordt zeer gewaardeerd. Velen zetten hun talent in voor de kerk. Maar je krijgt ook de ruimte om vanwege een drukke periode in je leven een tijdje meer aan de zijlijn van de gemeenschap door te brengen. Zonder dat je vergeten wordt.
Ik lever graag mijn bijdrage om op deze plek het geloof, de liefde en de hoop levend te houden tot op de dag dat Jezus Christus terugkomt. De toekomst van ons leven, van de kerk en van de wereld ligt in Zijn hand. Amen, kom, Here Jezus!

40 dagentijd kalender

Witte Donderdag Viering Klein Heilig Avondmaal